Corona, vervolg.
Ineens kregen we van onze kinderen het verzoek om boodschappen online te gaan doen en niet meer naar de winkel te gaan en alsjeblieft heel voorzichtig te zijn. Er was ergens een leeftijdsgrens genoemd, niet iedereen werd opgenomen op de IC en niet voor iedereen had een ziekenhuisopname zin. En wij behoorden ineens tot de " risicogroep " terwijl we net boven die grens zaten en volgens ons ook best in een goeie conditie verkeren. Mocht je wel ziek worden opgenomen, mocht er misschien één persoon bij ,maar ook dat was niet altijd het geval. Dat hakte er wel even in. We voerden ineens ernstige gesprekken met elkaar. Een levenstestament hadden we al en een wilsbeschikking ligt ook al lang bij de huisarts , maar dit was even andere koek.
" Wat doe jij nou als mij nu zoiets overkomt en ik er niet meer ben ? " " Ik ga richting Zeeland, in de buurt van onze dochter". Mansuus moest er heel wat langer over nadenken toen ik hem dezelfde vraag stelde. Uiteindelijk leek het ons alletwee niet zo'n gek idee, het plan was er.
Boodschappen online was wel even een ander thema. Bij de meeste supermarkten moet je voor een bepaald bedrag kopen, wil je er gebruik van maken. Onze eigen " olifant" bezorgde niet aan huis maar had een afhaalservce, dan hoefden we dus niet de hele winkel door. Ik vond en vind winkelen al niet meer zo leuk, ook wel een beetje eng , dus wij plaatsten een bestelling online. Het leek me handig één lijstje te maken met de dingen die we altijd nodig hebben en dat steeds aan te passen. Nou..nou..nou, eerst een datum reserveren, alles al bezet, eerstvolgende over twee weken. Dan je lijstje maken, gebruik makend van aanbiedingen, doen we altijd, oeps... er is iets misgegaan, we zijn even offline ! Dat even duurde vervolgens meerdere uren. Nieuwe poging : gelukt en ruim op tijd. De dag voordat de bestelling kon worden afgehaald, lijstje aanpassen, want natuurlijk dingen vergeten. Hè nu zijn er andere dingen in de aanbieding en die we hadden zijn weer verlopen....zucht. Aangepast, weer een mail uw bestelling is succesvol gewijzgd, de derde inmiddels. Kijk ik de lijst na staat alles erop, een waslijst van heb ik jou daar met een bedrag waar ik normaal twee weken boodschappen voor doe. Gebeld met de klantenservice, landelijk, want het filiaal staat hierbuiten ( logisch toch !?) U kunt ook boodschappen weigeren mee te nemen in het filiaal als er iets mis gaat, geruststellende gedachte, zullen de medewerkers daar blij mee zijn pffffff. Maar goed, alles went en na een week of vier ging dat in ieder geval al iets gemakkelijker. Maar leuk is anders !! Het zal ook wel aan ons liggen, ik denk dat onze kleinzoons daar sneller mee om zouden kunnen gaan dan wij.
wordt vervolgd.......